Wednesday, August 4, 2010

Toimus ettevalmistav kohtumine

16.-18. juuli toimus ettevalmistav kohtumine Kuressaares, kohtusid Eesti grupi liikmed ja grupijuhid välismaalt - Elias Kreekast, Guri Lätist, Salvo Itaaliast, George Bulgaariast ja Bojan Sloveeniast.

16. juuli 2010

Esimesena alustasid kohtumist Heleri ja Triin, tutvudes majutuskohaga (ja tubadega, mis meie käsutuses olid) ja söögikohtadega. Arutati ka praktilisi aspekte, mis projektiga seostusid.
Praktiliselt samal ajal alustas oma teekonda Tartust Katrin, kes kohtus Pärnus Läti grupijuhi Guriga ja kellega koos jätkati teekonda Kuresaare suunas. Muide Tartust Kuressaarde sõidab buss 6 tundi!
Lõuna paiku asusid Tallinnast teele ka Kreeka grupijuht Elias ja Margus, päris õhtul aga Getter koos Salvoga Itaaliast, kes jõudis kõige hiljem kohale.

Samal ajal kui teised alles kaugel olid, alustasid Triin ja Heleri toiduvarude varumist hommikusöögiks. Esimesena saabusid Katrin ja Guri, kes asusid kohe jalgpalli mängima. Seejärel tulid juba kõik korraga - jõudsid nii Margus ja Elias bussiga kui täpselt samal ajal Bojan ja George lennukiga.

Esimene koos ette võetud jalutuskäik söögikohta...

Asjad paigutati hosteli ja oli aeg minna õhtusöögile. Peale õhtusööki tutvuti linnaga, vaadati üle linnus ja jõuti isegi rannas võrkpalli mängida.

Linnaekskursiooni käigus üritati pääseda "rammi" abil ka kindlusesse, mis oli kahjuks juba suletud :(

Terves kehas terve vaim!

Peale linnaga tutvumist oli aeg väikeseks jäämurdmiseks ja üksteise tundmaõppimiseks, sest kõige olulisem hea projekti puhul on koostöö ja üksteise usaldamine.

Tutvumine kohaliku ööeluga...

Lõpuks jõudsid ka Getter ja Salvo ja koos mindi tutvuma Kuressaare ööeluga. Päeva lõpuks käisime veel ujumas.

Aeg minna ujuma...

17.juuli 2010

Hommikuse äratuse eest vastutas Eesti grupijuht Margus, kes sai äratuse teostamisega liigagi hästi hakkama. Sõime enda korraldatud hommikusööki ning oligi aeg alustada tõsisema tööga.

Getter ja Bojan tööhoos

Koosolek algas kaminasaalis, mis on meie käsutuses ka kogu projekti vältel. Kõik said sõna, et tutvustada ennast ja oma organisatsiooni. Seejärel arutasime läbi päevakava detailselt, leppides kokku, mis riik on vastutav mis osa eest ning kuulates partnerite ideid täienduste ja muudatusettepanekute osas. Leidus mitmeidki ideid, kuidas muuta mõned töötoad veel huvitavamaks ning teemakohasemaks. Kõik need ideed said kirja pandud ning neid rakendatakse ka projekti vältel.

Praktilised korraldused põhjustasid peavalu...

Küsimuste ümarlaud

Seejärel pöördusime praktiliste küsimuste juurde - kuidas korraldada transport osalejatele projekti sihtkohta, mis on majutus ja toitlustustingimused. Tutvustasime ka oma sponsoreid ja seda, mida me oleme ette võtnud projekti turvalisemaks muutmiseks. Palusime grupijuhtidel edastada meile ka täpsed osalejate isikuandmed kindlustuse jaoks ja T-särgi suurused meie projekti T-särkide jaoks.

Seejärel oli küsimuste ja vastuste voor, kus kõik tekkinud küsimused said vastused.

Viimasena enne lõunat maksime grupijuhtidele tagasi nende sõidukulud ja ettevalmistavad rahad võttes nende käest kinnituse selle kohta, et nad on need saanud.

Lõuna jaoks jalutasime Kuressaare linna, kus me sõime väga maitsvat suitsukana pastat.

Peale lõunat oli kavas tutvumine nende kohtadega, mida plaanime külastada projekti raames (Angla tuulikud ja Kaali kaater näiteks). Tutvustasime grupijuhtidele natukene Saaremaa ajalugu ja olulisi kohti. Kehalise aktiivsuse mõttes käisime ka korra ujumas.

Tutvustame tugevate Eesti naiste konseptsiooni

Grupipilt. Vasakult: Salvo, Katrin, Margus, Triin, Guri, Heleri, Elias, Bojan, George, Getter, Gregor

Eesti tüdrukud leidsid suksu :)

Välismaalased tutvumas veskimehe eluga...

Näkineiud suplemas...

Kaali kaatri juures...

Peale väljasõitu tegime väikese koosoleku erinevate töögruppide osas, mis meil projektis plaanis on ning panime kirja ettepanekud.

Järgnes õhtusöök, enne mida oli meil võimalus vaadata ka ehtsat Eesti rahvatantsu (rahvatantsu tiimis oli esindatud ka Karli ja Triinu vanaema).

Tutvume Eesti rahvapärandiga...

Õhtuseks programmiks oli rahvusvaheline kultuuride jagamise õhtu, kus iga riik sai tutvustada midagi väga tüüpilist oma riigist - Eesti valis enda tutvustamiseks sauna :)

Saunaõhtu :)

18.juuli 2010

Hommikul ärkasime väga vara, et alustada teekonda Tallinnasse. Hilist hommikusööki sõime juba Tallinnas, kus avanes suurepärane võimalus arutada üle viimased projektiga seotud asjad - olulisemaks teemaks oli noortepass ja selle väljastamine.

Hiline hommikusöök ja viimane projektikoosolek.

Seejärel tutvusime Tallinna majutuskohaga ja teiste kohtadega, mis on meie projektiga seotud. Näiteks külastasime Solarise keskust, kus toimub meie fotonäitus.

Pärastlõunal hakkasid esimesed osalejad lahkuma, seega saatsime nad ära lennuki peale.

Õhtupooliku programm oli suhteliselt vaba, seega otsustasime külastada Kadrioru parki ja vanalinna.